maandag 18 januari 2010

Vanalles

Hmm, 't is nu 2:37 op m'n laptop. Ik verveel me, en ik dacht, laat ik weer eens een poging doen tot bloggen.

Laatste tijd gaat 't niet echt geweldig. Vaak depressief, te veel denken, te weinig te doen.
Veel nadenken over het leven, school, vrienden, puberzooi etc..
School heeft voor mij op dit moment meer nadeel dan voordeel. Ik weet bijna zeker dat ik dit jaar over zal moeten doen. Ik loop nu volgens mij anderhalf jaar achter. En dat moedigt me zeer aan om gezellig naar school te gaan.. Niet dus. Ik haat deze kutschool. Ik haat (een groot deel van) de mensen die er zitten, er werken, er zijn. Ik haat het om met 'n taxi naar school te moeten gaan. Oké, het is warmer in een taxi dan op de fiets. Maar je zit er ook in je eentje, of met z'n tweeën.
Liever met de fiets, met vrienden (die ik door deze school amper meer heb). Gezellig in de kou, regen, sneeuw fietsen met een tas op je rug. Geweldig gevoel, voelt 'n stuk vrijer. En dan op school aankomen, naar je kluisje gaan, boeken pakken/wegleggen, en naar je klas. Niet zoals nu:
Om 8 over 8 staat de taxi hiervoor, waar ik officieel binnen 5 minuten in moet zitten. Dan rijden we verder, halen we nog iemand op, en gaan we naar school. Op school gaan we meestal direct naar de klas, aangezien we bijna altijd iets te laat zijn. In de klas pleur ik m'n tas achter m'n stoel, zet m'n mobiel uit en ga zitten. Dan zit ik daar 2 lesuur, in m'n eentje te werken, omdat ik niet met de klas mee kan doen omdat ik te ver achterlig. Dan pauze, meestal ook geen flikker aan, en nogsteeds veel te kort. Maargoed, beter dan in de klas zitten.
Na de pauze weer terug de klas in, 2 lesuur lang. Dan op woensdag vrij, en andere dagen aan de groepstafel (ik haat dat woord) eten met z'n allen. Meestal nutteloze discussies, leraren die je belachelijk maken omdat je moeder 'n geschilde mandarijn in je broodtrommel heeft gedaan. Dan naar buiten, wat dan weer veel te lang duurt, en waar geen flikker aan is. Wij zijn als enige klas buiten (althans, de laatste paar keer), omdat alle klassen binnen mogen blijven, behalve de onze.
Dan nog 2 lesuur en dan spullen pakken en naar de taxiplaats. Taxi in, en dan weer 'n half uur tot 3 kwartier op weg naar huis. En dan thuis computer aan en terug tot leven komen.
Geweldig, zo'n school. Echt een aanrader..
Verder zitten op school te veel kutmongooltjes, die het grappig vinden je te trappen om niks, of je helemaal de grond in (proberen) te stampen met kutopmerkingen die nergens op slaan.
1 iemand (veel weten wie ik bedoel) vindt het schijnbaar leuk om iedere keer dat ik langs hem loop (wat niet gauw is, want ik ontloop 'm zoveel mogelijk) me gewoon volop te slaan, of met een klapper tegen m'n hoofd te zwaaien. Nou, erg leuk ja, iedere dag dat je naar school gaat, je leven moeten vrezen omdat een of andere gestoorde mongool het leuk vindt je te pesten.
En dan vinden ze het raar dat ik onzeker ben. Die kutschool heeft heel m'n leven verneukt. Had ik maar het recht om twee mensen te vermoorden, en een wapen om het mee te doen. Dan was m'n keuze snel gemaakt.
Maargoed, de dagen dat ik naar school ga, gedraag ik me op school gewoon, behalve soms, als ik het echt zat ben. Maar dan nog ben ik al twee jaar niet geflipt. Maarja, ik kan niet anders, anders flippen die andere mongooltjes ook en dat doet pijn. Maargoed, ik moet me toch wat minder gaan gedragen op school, anders lijdt thuis eronder.
Ik heb toch m'n dagelijkse energie die eruit moet. Kon ik die slechte energie maar omzetten in goede energie. Daar heb ik juist te weinig van. Dan hoefde ik thuis geen kutautist te zijn, en kon ik me op school concentreren.
Maarja, dat is onmogelijk.
En dan zeggen ze op school dat ik 'n MP3 speler mee moet nemen, zodat ik minder afgeleid raak, terwijl m'n moeder niet wil zorgen dat m'n zus de hare, die ze me al vaker heeft beloofd te geven, eindelijk eens gaat zoeken. Ik ga echt niet met zo'n goedkoop ding waar alleen muziek en slechte kwaliteit plaatjes op kunnen, die maar 1 GB heeft naar school. Dan sta ik vet voor schut.
Hmm, m'n leven suckt. Misschien is dat de rede dat ik er geen zin meer in heb. Misschien toch de laatste stap nemen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten