dinsdag 23 december 2008

Orthodontisten

Het is iets raars, dat orthodontistengedoe. Ik ben best blij met mijn beugel, anders zou m'n bek er echt niet uitzien. Maar toch, ik voel me niet op m'n gemak als ik daar ben.
Er zitten allemaal van die mensen die alles perfect willen hebben, in een wereldje dat om hun draait. Kom ik eraan, zwart vest met witte doodskop, witte sneakers, broek op half 11, muts over m'n hoofd. Echt een raar gevoel als ze zo naar je kijken.
Vanmiddag zat er zo'n jongen die volgens mij nog nooit buiten z'n huis was geweest. Of die een misdaad had gepleegd ofzo. Hij keek zenuwachtig rond, naar alles wat er te zien viel. En toen ik 'm aan begon te kijken werd hij wel héél zenuwachtig. Hij is wel 4x naar de wc geweest in de 10 minuten dat ik daar zat.
En toen kwam er zo'n meisje zitten, dat me maar aan bleef staren. Niet zo'n blik van "Ik vind je leuk", of "Hmm.. Wat zou hij aan het denken zijn?". Nee, meer een van "Whaha, tjek hem daar met z'n zwarte vest met witte doodskop, witte sneakers, broek op half 11 en muts over z'n hoofd. Belachelijk!". En ja, het boeit me helemaal niks. Maar toen ik d'r vroeg waar ze naar keek. Begon ze toch iets anders te kijken. Meer een blik die zei dat ik op moest rotten. En ja hoor, ik kon niet stoppen met naar d'r te kijken. Totdat ik mijn naam hoorde.
Iean Kessels !? Wtf, ik heet toch echt ieuan hoor (joewun). Maarja, ik wist dat ze mij bedoelde.
Ik ging in die stoel zitten, met m'n zwarte vest met witte doodskop, witte sneaker, broek op half 11 en muts over m'n hoofd. "Muts af aub." Hmm.. Dat had ze niet moeten zeggen. "Ik doe wat ik wil, haal die stiekjes er nou maar uit en pleur er nieuwe in." Wel geinig hoe ze keek. Net of ze bang voor me was.
Nu heb ik blauwe stiekjes. Het is helaas niet gelukt in d'r vingers te bijten.
Daarna nog even naar de Hema geweest met m'n moeder, heb vandaag nog geen 1 woord tegen d'r gezegd. Toen met m'n oma en stiefopa nog wat wezen drinken. En toen weer naar huis.
Het leven is hard, om 1 uur ga ik zwemmen. Daarna komt m'n neef dus vandaag waarschijnlijk geen bericht meer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten