dinsdag 23 december 2008

Schelden

"Schelden doet geen pijn." zeggen ze altijd. Maar is dat wel zo? Doet het echt geen pijn? Of kan het diep binnenin je toch pijn doen? Als je iemand uitscheld, en diegene begint te huilen. Heb je diegene dan pijn gedaan? Of is diegene dan maar een mietje? Weetje, schelden kan toch wel degelijk pijn doen! Ik kan er bijvoorbeeld écht niet tegen als iemand met ziektes scheldt. Er zijn zat ziektes waar gewoon echt mensen aan sterven. Mag je daarmee zomaar schelden? Of mag het alleen bij mensen die ertegen kunnen? Als je 't mij vraagt mag 't gewoon niet. Waarom zou je schelden met erge dingen? Scheld met vlees ofzo. "Biefstuk", Ik weet dat 't dom klinkt, maar het is hetzelfde als "Kut" of "Mongool", alleen dan wat minder erg.
Ik weet van mezelf dat het niet zou lukken om te stoppen met schelden. Maar als nou iedereen een paar woorden zou vervangen, zou het al een stuk minder erg worden. Waarschijnlijk gaat dat toch nooit gebeuren.
Waarom schrijf ik hier eigenlijk over? Het is toch nutteloos? Er zullen er vast zijn die dit lezen en bij zichzelf denken van "Ik ga minder schelden", maar het vervolgens toch niet kunnen laten. Zo'n persoon ben ik ook. Eerst iets goeds in gedachte hebben, en er vervolgens niks mee doen.
Zo zijn er meerderen hoor, als dit met jou ook zo is ben je heus niet de enige op de wereld.
Ik heb ook vaak gedacht dat ik met veel dingen de enige op de wereld was. Zoals met autisme. Maar toch is het niet zo. Nu zit ik zelfs op een school met rond de 200 autisten.
Weetje, het leven zuigt echt.
En ik ook.
Naja, ik ga zwemmen
Doeidoei, tot straks hopelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten